Londyn 2018

W dniach 8 – 14 października uczniowie klas drugich i trzecich uczestniczyli w warsztatach z języka angielskiego w Anglii, pod opieką pani Katarzyny Furgały-Stachowicz, pani Wiktoriji Gass, pani Joanny Kowalczyk oraz pani Barbary Galbarczyk. Towarzyszył  nam też przewodnik, pan Krzysztof, który bardzo ciekawie opowiadał o Wyspach Brytyjskich oraz na każdym kroku zachęcał nas do przełamywania barier językowych. Byliśmy zakwaterowani u brytyjskich rodzin, co dodatkowo umożliwiało nam szlifowanie umiejętności językowych i poznawania codziennego życia Brytyjczyków.

W trakcie pobytu widzieliśmy m. in. Zamek Windsor, Trafalgar Square, Westminster Palace oraz twierdzę Tower of London. Podziwialiśmy Londyn ze słynnego London Eye i mieliśmy okazję spotkać  słynne osobowości w muzeum figur woskowych – Madame Tussaud’s. Przemierzaliśmy też malownicze uliczki Oxfordu i poczuliśmy atmosferę kampusu jednego z najsłynniejszych uniwersytetów na świecie. Pożegnaliśmy Londyn rejsem po Tamizie i w drodze powrotnej odwiedziliśmy Canterbury – siedzibę jednego z dwóch arcybiskupstw kościoła anglikańskiego.

A te wszystkie cudowne wrażenia spotęgowała piękna, iście nieangielska pogoda – przez cały nasz pobyt cieszyliśmy się słońcem i tylko przez krótki moment skropił nas deszcz...  Mamy nadzieję, że jeszcze kiedyś będziemy mogli tam wrócić... może jako studenci :-).

Maciej Wrona 3B

Wycieczka do Anglii, która miała miejsce w dniach 8 – 14 października, była niewątpliwie spełnieniem marzeń wielu z nas. Zwiedziliśmy mnóstwo miejsc, które do tej pory dane nam było podziwiać  jedynie w filmach, podręcznikach lub  Internecie.

Tuż po dotarciu do Londynu zostaliśmy rzuceni w wir zwiedzania. Wybraliśmy się na długi spacer. Obejmował on przejście przez stację Westminster oraz St. James’s Park. Zatrzymaliśmy się oczywiście przed Pałacem Buckingham. Następnie udaliśmy się na Trafalgar Square i  do Galerii Narodowej, gdzie zachwycają prace najwybitniejszych malarzy, chociażby Vincenta van Gogh'a. Później kontynuowaliśmy spacer. Dotarliśmy do China Town, Picadilly Circus i Soho, a zwieńczenie dnia miało miejsce na London Eye.

Drugi dzień rozpoczął się od spaceru po Eton. Następnie złożyliśmy wizytę królowej w Zamku Windsor. Mieliśmy również czas na odwiedzenie muzeów Wiktorii i Alberta, Nauki oraz Muzeum Historii Naturalnej – każdy znalazł coś dla siebie.

Kolejnego dnia zrobiliśmy sobie zdjęcia z ulubionymi celebrytami w Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud’s. Potem odwiedziliśmy Oksford – miasto ze znanym na całym świecie prestiżowym uniwersytetem, miejsce skąd wielu z nas chciałoby otrzymać dyplom.

Przedostatni dzień rozpoczęliśmy spacerem po Tower Bridge w kierunku zrekonstruowanego teatru Shakespeare's Globe. Później zwiedziliśmy monumentalną Katedrę św. Pawła i udaliśmy się   do Tower of London, gdzie podziwialiśmy  klejnoty królewskie. Ostatnim punktem dnia było Muzeum Brytyjskie – ogromne i pełne historycznych artefaktów.

Ostatniego dnia londyńskie pociągi zabrały nas pod The Shard – najwyższy budynek zachodniej Europy. Odbyliśmy rejs Tamizą do słynnego Greenwich,  a stamtąd skierowaliśmy się do Canterbury, gdzie zwiedzaliśmy kolejną niebosiężną katedrę.

Wycieczka była niewątpliwie udana dzięki opiece naszych rodzin goszczących oraz pań W.Gass, J.Kowalczyk, K.Furgały i B.Galbarczyk.

Dear England, we'll see you again.

Katarzyna Rejek i Klaudia Borkowska z klasy 2A

Zapraszamy do obejrzenia  zdjęć, których autorem jest Piotr Kubajek z klasy 2B.