WYCIECZKA DO PAŃSTW NADBAŁTYCKICH 2018

Nowy rok szkolny 2018/19 uczniowie klas IIIC i IIID naszego liceum rozpoczęli od promowej wycieczki do dawnych i współczesnych stolic państw nadbałtyckich - Rygi, Sztokholmu, Turku, Helsinek oraz Tallina.

Po przyjeździe do Rygi zwiedziliśmy Stare Miasto. Mieliśmy okazję podziwiać pięknie zachowane kamienice oraz fragment murów obronnych z Basztą Prochową. Późnym popołudniem zaokrętowaliśmy się na prom i popłynęliśmy w kierunku Sztokholmu.

Kolejnego dnia po obfitym porannym śniadaniu na promie udaliśmy się na podbój stolicy Szwecji. Tego dnia największe wrażenie zrobiło na nas muzeum Vasa przybliżające historię XVII wiecznego okrętu wojennego, który zatonął w 1628 r. w trakcie swojego pierwszego rejsu i został wydobyty na powierzchnię przeszło 300 lat później. Ozdobiony setkami rzeźb i zachowany w prawie 95 procentach w oryginale statek jest unikalnym skarbem sztuki oraz jedną z najbardziej popularnych atrakcji turystycznych świata.

Następnego dnia mieliśmy okazję podziwiać najważniejsze atrakcje dwóch fińskich miast: Turku oraz Helsinek, m.in. zamek Turun Linna, Park Sibeliusa, Plac Senacki z Katedrą Luterańską i pomnikiem cara Aleksandra II.

Ostatni dzień poświęciliśmy na długi spacer po starówce Tallina. Starówka ta, jedna z największych w Europie wpisana jest na listę światowego dziedzictwa UNESCO. Miasto zachwyciło nas swoją urodą i niepowtarzalnym klimatem.

Wycieczka bardzo wzbogaciła naszą wiedzę o kulturze i historii państw nadbałtyckich a podróż niecodziennym środkiem transportu jakim jest prom okazała się być niezapomnianą przygodą.